Rabu, Julai 15, 2009

Juliana Md Fuzi - Al-fatihah

Assalamualaikum..

Kisah yang terjadi kepada Allahyarhamah Juliana Md Fuzi merupakan satu peristiwa sedih dan tidak tergambar pada fikiran manusia normal. Kejadian yang menyayat hati ini merupakan satu daripada seribu episod kekejaman yang berlaku di Malaysia. Seperti tidak kunjung sudah satu demi satu kezaliman dan tidak berperikemanusiaan masyarakt kini. Di manakah akr kepada persoalan ini? Hasil didikan ibu bapa yang tidak mencukupi kah? Sistem pendidikan yang tidak signifikan dengan tatacara penghidpuan rakyat Malaysiakah? Kelonggaran akidah yang tiak meletakkan asas sebenar tujuan manusia dihidupkan tuhankah?

Katakanlah apa sahaja.Jika perkara ini terus-terusan dibiarkan berlalu bak angin lalu, dibimbangi ia akan menyinggah pada ahli keluarga, teman-teman dan sanak saudara yang kita sayangi. Mohon dijauhkan Allah.

Wanita, perempuan, muslimat berhati-hatilah. malang tidak mengenal siapa kita sama ada kita orang baik atau orang tidak baik. Berjaga-jagalah dalam pergaulan seharian. elakkan bersama dengan lelaki yang tidak dikenali. Elakkan juga berdua-dua dengan lelaki yang bukan muhrim. Mencegah lebih baik daripada merawat. Jangan biarkan nasi menjadi bubur. Jangan terlalu percaya kepada lelaki kerana lelaki itu banyak akal. Apa sahaja dia mampu fikirkan.

Dampingilah dengan seribu doa. Sebagai salah satu senjata penghindar malapetaka. Allah pasti bersama mereka yang memperbanyakkan doa.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MATI ITU PASTI....HIDUP?..InsyaALLAH !

moga segalanya Allah pelihara dan dijauhkan dari sebarang marabahaya! Amin Ya Allah..

Hawa