Isnin, Julai 13, 2009

SPR tak pernah belajar

assalamualaikum..

SPR ini tak pernah buat kerja nak betul. Tak pernah buat post morterm ke? Tidak ada key performance index (KPI) ke? Yang jadi ahli SPR orang yang belajar tinggi-tinggi, tetapi berfikiran rendah-rendah ke? Sudah berapa kali kita menhadapi piliharaya tetapi SPR masih nak adakan pilihanraya masa hari bekerja. Sudahlah hari bekerja, dibuatnya pula hari selasa. Ishh.. depa ni tak boleh nak fikir ke... bila buat hari bekerja susah orang nak ambil cuti dan nak balik jauh-jauh. kalau buat hari isnin pun boleh tahan juga. tak perlu ambil cuti 2-3 hari. ni bila buat hari selasa, nak kena ambil cuti hari isnin. buatlah hari isnin boleh lah pengundi luar balik lama skit kampung. sabtu, ahad isnin. cuti sehari je.

PRK manek urai buat pula hari selasa. Hari bekerja di Kelantan mula hari ahad. Kenapa tak adakan pilihanraya hari Ahad sahaja. Itu pun susah nak fikir. betullah SPR ni Suruhanjaya Penyusah Rakyat.

Ngomelan sesetengah pengundi luar. Apabila kerajaan Kelantan umumkan cuti peristiwa esok, bagi kebanyakan orang bersetuju dan bertepatan dengan semangat demokrasi. Sepatutnya kerajaan persekutuan umumkan juga cuti untuk rakyat kelantan esok. Barulah ber'jijak' dengan slogan 1 malaysia. Barulah nampak janji itu terlaksana berbanding menabur janji apabila BN menang jambatan 7 juta akan dibina. Kalau tak menang takdelah ye? Ini kempen apa jenis ini!! jenis ugut-ugut ni zaman pak kadok. style lama. BN masih gunakan politik lama. masih belum berubah.

Macam lafaz cerai taklik pula.

"Andai awak keluar rumah ikut pintu depan, saya ceraikan awak talak satu".

" Andai awak, awak dan awak ( sambil menunding jari kepada para pengundi), tidak mengundi BN kali ini, jambatan 7 juta saya tak jadi bagi pada awak semua".

Semalam TPM senaraikan jasa-jasa BN di Kuala Krai. Sekolah menengah berapa buah, sekolah rendah berapa dibuat dan macam-macam pembinaan dibuat oleh kerajaan persekutuan. TPM kata kerajaan negeri kena akui dan tidak boleh lupa ini semua. Ini lagi cara politik lama.

Mana-mana kerajaan yang memerintah kenalah buat benda ini semua. Kalau tak buat itu bukan kerajaan. Kalau kerajaan sekarang tak buat, apa TPM nak beritahu.

" Ooo kami tidak buat sekolah ini dan itu kerana awak,awak dan awak berada dalam kerajaan lain. bukan rakyat BN" Hukaloh...

Tiada ulasan: