Selasa, Julai 14, 2009

2 dihukum gantung bunuh pelajar KUIAM

KUALA LUMPUR: Noralina Dasuki, 22, dan Mohd. Khairul Anuar Abdullah, 27, dihukum gantung setelah didapati bersalah membunuh pelajar kolej Juliana Md. Fuzi, 20, dua tahun lalu.

Mereka didakwa membunuh Juliana, pelajar Kolej Universiti Islam Antarabangsa (KUIAM) pada Mac 2007.

Juliana juga didapati telah dirogol.

Pada 13 April 2007, kedua-dua mereka dihadapkan di Mahkamah Majistret di sini atas tuduhan membunuh Juliana.

Mengikut pertuduhan, Noralina, penganggur dan Mohd. Khairul, jurujual sebuah stesen televisyen satelit berbayar dituduh bersama-sama membunuh Juliana di Bilik 5133, Tingkat Tiga, Apartmen Sunrise, Wisma Indah, Jalan Tun Razak di sini, antara pukul 8 malam, 23 Mac dan 8.30 malam 24 Mac lalu.

Noralina disenarai sebagai tertuduh pertama manakala Mohd. Khairul tertuduh kedua.

Tertuduh pertama ditangkap pada 4 April 2007 sementara tertuduh kedua pula ditangkap pada keesokan harinya.

Kedua-duanya dituduh di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati jika sabit kesalahan.

Juliana ditemui mati pada 24 Mac lalu.

Dalam kejadian itu, Juliana yang merupakan pelajar tahun tiga Diploma Pengurusan Perniagaan ditemui mati dijerut menggunakan wayar.

boleh baca kisah Juliana di dalam blog sahabat Juliana Dextrike

Wednesday, October 15, 2008

Re-post : In memory of JULIANA. . . . Al-Fatihah ( 23.03.2007 )

Assalammualaikom..
da 2 minggu benda neih terjadi.. kijap je masa blalu.. aku masih aggap arwah ttp ader.......

23.03.07 (jumaat)

kawan serumahku JULIANA MD FUZI telah kembali kerahmatullah..... innalillah hiwa inna ilai hiro ji u'n.. arwah dbunuh..!!
aku sendrik xleh nak kata pape.. aku arap korang sumer ayati laa cter aku nieh keh? aku hope ape yg aku cter neih dpt tuka lit dr cter yg x btoi pd yg btoi.. kat luo tuh dah mmcm cter mrepek aku dgr.. sedehh.... ='(
23.03.07(jumaat)
baca seterusnya di sini
Ini pun kawan Allahyarhamah Juliana http://sazwan57.blogspot.com/
buat mereka yg masih xjelas tentang kes ini..meh nak story sikit...noralina ni kawan arwah juliana dr darjah satu..bila masing2 da masuk sekolah menengah mereka terpisah...sebulan sebelom pemergian arwah, dorang buat reunion utk budak2 sekolah ren..dr situ mereka berjumpa balik..bertukar2 no talipon..pada hari kejadian...hari jumaat 23/4/2007...noralina ajak arwah keluar makan..sbb dia ada bagitau nak keluar dgn kawan nama "noralina" saya xpernah halang kemana dia nk pergi..tp xtau kenapa malam tu saya xbg dia pergi..tp dia ttap nak pergi jugak, sbb katanya kawan lama nak jumpa..dia dah lama xjumpa..dan dia ada jugak ajak saya pergi, tp saya xnk pergi...bila noralina sampai kat 7Eleven, dia msg jue kata ajak pakwe dia..jue bagi tau kami noralina kata pakwe dia ada skali..bila jue keluar...kami xsangka sgt2 itu kali terakhir kami tgk dia...malam tu dia xpulang, kami da mula risau..sampai pagi kami tggu dia balik..padahal, budak2 umah kami yg len balik pagi2 pon kami xkesah..tp bila jue xbalik..kami mula risau..keesokkan harinya koi 12, kami semua satu rumah(10 org) tggu kat ruang tamu..selak langsir luas2 tggu jue balik..sampai ptg, jue masih xbalik..kami g rumah mak jue bagi tau..malam kami wat report polis ngn family jue... baca lagi

Tiada ulasan: