Ahad, September 14, 2008

aku dengan harianku

salam 14 ramadhan..

boleh dikatakan setiap hari aku berdepan dengan internet. apabila buka komputer, sudah tentu jari ini juga menekan internet explorer dan mozilla firefox.. pertama buka email, tengok perkembangan kerja dan makluman terkini. kedua buka blog aku.. ketiga harakhdaily.. keempat malaysiakini... kelima Mymetro dan seterusnya.. kadang-kadang teralit juga..

saya suka baca blog.. antara yang selalu dibaca saifulislam, zaharuddin.com, dzulkahiri. tak pasti le pulak depa tengok blog aku.. hidup tidak penting dikenali tapi biar mengenali..

hari ini dalam puasa pun ada orang menzalimi dan dizalimi. puasa tapi tak solat. puasa tapi pakai macam telanjang.. puasa tapi merompak, membunuh.. hmmm depa ni puasa lagu mana noo.. itu nabi kata, puasa depa ni hanya lapar dan dahaga sahaja.. kita kena puasa dengan iimanan wa ihtisaaban . baru la bermakna ramadhan tu..

yang kena diISAkan tu,, banyakkan bersabar dan berdoa.. lani zaman fitnah. benda yang tak dibuat diminta akui pernah buat.. jangan dikejut fitnah yang sedang tidur.
ISA oh ISA.. ingatkan bulan puasa dia rehat.. tapi kena bertugas juga makhluk Allah ini.. entah puasa ke tidak..

adios...

Tiada ulasan: