Khamis, Januari 03, 2008

selamat tahun baru 2008

assalamualaikum dan salam sejahtera..

selamat tahun baru 2008...

2007 telah melabuhkan tirainya dan membuka lembaran baru tahun 2008. disember 2007 tidak banyak yang entry yang dimasukkan kerana ada kengkangan waktu atau diri ini yang culas untuk menulis. sebenarnya bayak benda yang boleh dikongsi. dijemput ke rogram kem remaja soleh, kepulangan ibu dan kakak dari Makkah, berpindah ke rumah sewa baru di sepang.

awal tahun baru semua pasti menanam azam baru. azam baru yang kadang-kadang azam tahun lepas yang tidak tertunai lagi azam itu. atau azam yang dibuat separuh jalan sahaja kemudian terjadi semula benda yang kurang pada diri. ada orang berazam mahu banyakkan buat perkara baik. ada orang berazam tidak mahu menyakiti hati prang tua. ada orang berazam mahu solat tepat pada waktunya secara berjamaah. mungkin 3 bulan pertama, 1 bulan pertama, 2 minggu pertama, 10 hari yang pertama atau sempat sehari sahaja tertunai azam itu. kemudian berlangsung kembali perangai lama. hmm... manusia penuh alasan.

apa-apa pun teruskan berazam dan berusaha mencapainya. mungkin tak tercapai seratus peratus, paling kurang sudah ada perubahan dalam diri.







Tiada ulasan: