Isnin, November 05, 2007

Allah Pemberi Hidayah

kita sebagai da'ie kena beri galakkan non muslim untuk berpuasa. teringat saya ketika di kampus dahulu. seorang ahli kabinet saya dalam MPMUM 02/03 ada seorang indian. panggilan mesranya Kajol. nama sebenar Nishansini a/p bashkaran GK. bulan ramadhan dia puasa dan berbuka sekali dengan kami. makan dalam talam tu.. kami selalu sembang-sembang sesama kami moga dia mendapat petunjuk ilahi. target sebelum habis sesi dia peluk Islam. tapi apakan daya hidayah itu milik Allah.. doakan beliau diberi hidayah. rabu 2007 september 26 Moga Dilorongkan Hidayah


Alhamdulillah.. hari ini, hari yang amat mengujakan saya. perasaan bercampur baur. terkejut, gembira, sayu dan lega. satu berita yang ditunggu-tunggu dan diharap-harapkan. itulah yang dikatakan Allah itu Maha Mendengar dan Maha Mengetahui. Doa itu senjata Mukmin. kalian pasti masih ingat pada cerita di atas. seorang hambaNya yang sentiasa dalam ingatan kami di dalam kabinet Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya sesi 2002/2003.Nishansini a/p bashkaran GK dikenali dengan Kajol.

sahabat saya yang juga MT MPMUM sesi ini membawa perkhabaran gembira buat umat Islam. terima kasih Nor Hidayah Kassim atas info bahagia ini. Alhamdulillah berkat usaha dan doa sahabat-sahabat yang mengenalinya, Nishansini telah memeluk Islam sebuah agama yang benar sebelum ramadhan .Allahu Akbar.

hati mana yang tidak sayu.. air mata mana yang tidak mahu menitis.. mendengar khabar gembira.. orang yang kita kenali telah bersama-sama dengan agama kita. saya doakan Nisha akan menjadi muslimah solehah. yang berpegang teguh pada ajaran islam. kita maklum pasti banyak cabaran yang akan ditempuhinya baik daripada keluarganya atau masyarakat sekeliling.


Tiada ulasan: