Selasa, September 25, 2007

NURIN JAZLIN MANGSA KEADAAN


Assalamu'alaikum..

bertemu kembali..
sedih, marah, geram, menangis itulah sulaman perasaan yang mengiringi tika mana setiap kali membaca dan menonton kekejaman yang berlaku kepada Nurin Jazlin. Seolah-olah manusia di Malaysia ini ibarat kain buruk atau tin kosong yang boleh dipjak-pijak, disepak-sepak dan dibuang sesuka hati...

apalah dosa tubuh kecil ini sehingga nafsu gila manusia tidak membezakan nyawa dengan barangan. hanya manusia berhati kering berjiwa haiwan, berakal dungu, bersifat syaitan, berfikiran abnormal yang meletakkan dirinya lebih teruk daripada haiwan.

rata-rata masyarakat mengutuk keras dengan sikap bajingan individu yang menyeksa zahir dan batin batang tubuh nurin jazlin. kedengaran pelbagai cadangan hukuman yang setimpal dan selyaknya diterima pembunuh tersebut.. apa yang boleh saya katakan ialah wujudkanlah undang-undang Islam hudud dan qisas.


takkanlah kita masih lagi mahu mendengar rintihan masyarakat yang teraniaya dengan sikap bajingan mereka. mereka terbebas dan kita terpenjara dengan ketakutan. bimbang keselamatan diri, isteri, anak-anak , saudara mara, sahabat handai akan menjadi mangsa seterusnya bajingan ini.

marilah kita perbanyakkan membaca doa-doa perlindungan diri daripada segala mala bencana atau musibah.


اللّهُمَّ اِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ اني آمَنْتُ بِكَ وَبِرَسُولِكَ وَأَحْصَنْتُ فرجي

إِلاَّ على زوجي فَلاَ تُسَلِّطْ عَلَىَّ الْكَافِرَ

Ertinya : Ya Allah, jika engkau mengetahui bahawa aku beriman kepada Mu dan Rasul Mu, dan aku menjaga kehormatanku hanya untuk suamiku, maka lindungilah aku daripada dikuasai oleh orang-orang kafir dan zalim"


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Teruskan usaha anta!

abushifa' berkata...

terima kasih... sahabat.