Rabu, September 09, 2009

Sanah Helwah Ya Abati... wa Ukhti al-Saghirah.. Alfatihah juga buat Ayah

9 September 2009, 9.9.09.... merupakan hari kelahiran ayah.. hari kelahiran adik bongsuku juga pada tarikh ini.. Genap usianya 15 tahun.. Ayah genap usia 65 tahun.. Boleh sambut hari kelahiran bersama-sama..

hari juga 19 Ramadhan 1430... genap 3 tahun ayah meninggalkan kami.. amat kebetulan dan cukup istimewa hari ini ya. Sambut hari kelahiran dalam waktu yang sama menyedekahkan al-Fatihah buat arwah ayah... sungguh cepat masa berlalu, rupa-rupanya sudah 3 tahun ayah pergi... pergi tidak kembali lagi..

al-Fatihah buat mu ya abati...

2 ulasan:

ummithaqifah berkata...

Salam. Perginya ayah meninggalkan pengajaran dan disiplin yang cukup baik buat kita. Moga kita dapat mendidik anak-anak kita seperti ayah. Selalula bertanyakan khabar bonda selagi kita ada dia...salam ramadhan dan selamat hari raya. Sedih rasanya tak dapat beraya bersama emak pada tahun ini namun beraya bersama keluarga mentua juga penting untuk membentuk anak-anak bahawa semua keluarga baik sebelah ummi dan walid, perlu dicakna dan disayangi. Moga anak-anak kita pun menyayangi kita sebagaimana kita menyayangi mereka dan ibu bapa kita....

Tanpa Nama berkata...

Amin...begitulah doa dan harapannya...
Moga ALLAH kurniakan kebahagian dan kesejahteraan dunia dan akhirat buat seluruh ahli keluarga kita hendaknya...Allah Maha Pemberi Kurnia..Doakan kami ye..

Ummushifa' with love...